tisdag 11 april 2017

Att få för sig sakeriet

Ett kontor så här i april och jag är på semistressat humör idag. Sover svindåligt på nätterna eftersom jag fått för mig att vi har vägglöss hemma. Alltså vi har inte vägglöss hemma men ända sen den där dagen på Min Morgon (tv-program jag tidigare jobbade för) där jag fyllde 15 minuters innehåll av vägglöss-info till tittarna har jag varit paranoid när det kommer till de där djuren. Så får jag något bettliknande på min kropp blir jag helt galen. Kan inte sova, vaknar upp i panik, korsförhör Niki om han sett något eller fått något bettlikande (vilket han inte har). Går igenom alla hörn jag lärt mig av tv-experten att de kan finnas. Ni vet, lister, tavlor, kanter, sömmar på madrasser. Ligger och kallsvettas och inbillar mig att det springer löss över hela min kropp. Lyser med ficklampa över hela kroppen mitt i natten. Just to make sure. Sådär överanalyserar känslan i varje kroppsdel. Inbillar mig att något biter mig i knät och plötsligt är det morgon och hela natten har gått åt att fundera över invasionen av vägglöss som inte finns. Känns inte som ett helt hälsosamt beteende det här. Faktiskt. 

Well. Tröstar mig med tulpaner på kontoret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar