måndag 3 april 2017

Helgeriet

Sist vi hördes var jag på mindre bra humor. En fredag där man vaknat på fel sida helt enkelt. Den där kvällen slutade dock efter midnatt med att jag och kollegorna förvandlat vårt kök på officen till ett dansgolv. Helt tydligt på bättre humör. Alltid bra att få lite skriksjunga med människor man jobbar ihop med. Åt även veganpizza. 

På lördagen gick jag och Milla ner till Femte Linjen på brunch med Sabbe. Åt väldigt långsamt och klunkade i mig en hel del lingondricka och kaffe. Väldigt fräsch och bra brunch faktiskt. Rekommenderas. Sabbe och jag pratade om vår boklubb som vi har möte med imorgon. Ingen av oss har läst vår bok än. Men ni vet, levande nobelpristagare. Hur många finns det? 

Efter det åkte jag och Milla metron via Lush och köpte badbomber som jag därefter spenderade 2,5 timmar i badkaret med. Att ligga i ett badkar med ansiktsmasker, inpackning och kolla på Netflix 13 reasons why. Ah drömmen. 

På kvällen åkte jag och Niki metro+buss till Drumsö och upplevde Jonskis och Rikus nya enorma Drumsöhem. Så fint och så mysigt. Tänker dricka rosé på deras balkong hela sommaren. När det även mitt i allt kom fram att deras lilla husbolag med sex stycken lägenheter även har en pool i källaren tvingade jag alla att snällt promenera med mig ner för att inspektera mitt framtida simställe. Den lyxen. Dog lite som poolälskare. På Drumsö hängde vi tills tvåtiden då Niki som skulle jobba dagen efter insåg att vi borde åka hem. En himla bra dag den där lördagen. Vill göra om den igen. 

Igår var det söndag och jag och hunden hoppade in i vår Iced Coffee-bil och körde ut hit till Ingå. Här såg jag klart på 13 reasons why på Netflix och lipade lit för mig själv emot slutet. Så bra serie ändå. SE DEN!
 Ipi Kulmakuppi (tror det heter så)

 Älskar att Helsingfors är så hundvänligt.

 En bomb. 
Badkar och netflix. Borde vi kanske skaffa en tv i badrummet Niki? 
 Jonskis och Rikus nya Drumsö-hem.
 Kolla in Riku. Ett sant skumpaproffs.
Ett sant blomproffs
 GT
Var jag är nu. Ingå. Har inte varit här sedan vi flyttade till vårt nya hem. Glömt bort hur tyst och lugnt det är här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar