måndag 10 april 2017

Stockholmeriet

Är glad över att alla mina nära och kära är okej efter fredagens händelse. Alltid en konstig känsla när sjuka saker händer i ens huvudstad. Att fyra människor och en hund kan dödas på öppen gata bara sådär. Samtidigt när man kommunicerar med sina turkiska kollegor från Istanbul så är det där vardag för dem. Vi pratade även om att de röstade i det turkiska valet i helgen och hur det känns att rösta i ett system man inte litar på. Att korruption är så vanligt att man nästan bara ger upp. Då känner jag ändå tacksamhet över att jag är ifrån och bor i den del av världen där jag har förmånen att känna mig säker och att min röst i val faktiskt räknas. Saker och ting händer i världen och även här. Är dock stolt över mitt hemland hanterade/hanterar dessa händelser. Ett land som hjälper varandra i kris. Det är fint. 
Haymarket (hotellet där jag befinner mig på bilden) öppnade upp och tog emot skadade och chockade människor i fredags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar