måndag 2 januari 2012

Herrummet

Som många av mina vänners föräldrar så har även mina föräldrar flyttat sedan jag bodde hemma.
Detta innebär att jag inte längre har något eget rum. Vilket jag tycker är väldigt normalt.
Tycker alltid att det är lite underligt när personer i t.ex filmer/böcker åker hem till sina föräldrar och sitter i sina flickrum som inte förändrats sen de var 14 och älskade hästar och rosa.

Nu när jag är hemma har jag inkvarterat mig i biblioteket som även går under namnet "herr-rummet".
Min pappas favoritrum. Min syster och hennes pojkvän ockuperar gästrummet, och jag hamnade här. Omringad av kamerasamlingar, krigsböcker och båtar. Dessutom lyssnar jag på klassisk musik. Avslappnande. Känner mig nästan lite kulturell. Det är nästan så att jag blir sugen på att plugga av den här omgivningen, vilket är bra för det är någonting jag definitivt borde sysselsätta mig med.

Men. Välkomna till mitt tillfälliga lilla herrums-hem.
 Jordglob är en skön detalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar