fredag 17 augusti 2012

Jag om..


  • Underskattad syssla: Pussla. Förvånansvärt roligt.
  • "Tvångssvenskan" Förstår mig inte alls på det här gnället. "Stackars mig, jag måste gå i en av världens bästa skolor och lära mig ett extra språk". Var glada att ni har turen att berikas med ett extra språk gratis. Två språk, dubbla möjligheter. Vad är egentligen problemet?
  • Julian Assange: - Håller med Aftonbladet. "Hjälten som blev patetisk".
  • Vad man inte får missa i höst: Elisabeth möter (Samtalsserie på YLE5).
  • Boktips: 1Q84 (har snart läst hälften, superduperbra)
  • Dvdtips: Hungergames, välspelad, snygg och bra.
  • Vin: Mudhouse (Vitt från Nya Zeeland)
  • Klädväg: Svarta jeans. Bra bas.
  • Vad jag inte vill ha i klädväg: Jeffrey Cambells klumpskor.
  • Mannerheimfilmen: Grattis. Hoppas den blev bra.
  • Bästa baren i Helsingfors (Just nu): Club Cabin på Skifferholmen.
  • Bästa lunchresturangerna i Helsingfors (just nu): Balzac och Fafas. Båda finns på Stora Roban.
  • Min finska: Har helt plötsligt börjat förstå språket ganska bra. Nu försöker jag plugga ord och lyssna på finsk radio. Yeeh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar