tisdag 4 februari 2014

Du gamla fria nord.

Har skuttat runt på stan idag och gjort en gallup för jobbet. Har frågat folk om de kan citera Runeberg på nåt vänster. Jag själv har ingen bra koll på Runeberg. Tänker bara på den där båten som åkte runt i skärgården på somrarna. Trodde bland annat fram tills idag att det var Sibelius som gjort den finska nationalsången. Så fel så fel. Så skämdes jag en liten stund innan jag insåg att jag inte har den blekaste aning om vem som skrivit Sveriges heller. Så skämdes jag lite till och drog slutsatsen att det här med nationalsånger kanske helt enkelt bara inte är min grej utan mer Zlatans.

2 kommentarer:

  1. haha, skrattade till Zlatan kommentaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han kan ju hela. Jag kan ju typ första raderna sen tar det slut.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar