torsdag 27 februari 2014

Keep it to yourself

Det finns inget som är så tråkigt som när människor berättar om sina nattliga drömmar. Varje gång jag själv börjar en historia med "Jag drömde inatt att.." så måste jag hejda mig och komma ihåg att ingen bryr sig. Det är bara jag som tycker att mina egna drömmar är intressanta. För drömmar (alltså nattliga drömmar inte framtidsdrömmar) är så meningslösa historier. När människor börjar med "Alltså, gud jag hade en sån konstig dröm där jag red på en ko.....". Jaha, okej. Sen finns det de som är snäppet värre och postar sina drömmar på facebook dag in och dag ut.

Whats up with that?

Så även om jag också kanske har haft "Vääääääärldens sjukaste dröm" så gör jag min omgivning den tjänsten och behåller det för mig själv. Eller skaffar en psykolog, drömtydare eller liknande som får betalt för att lyssna. Sånt.
(Undantagstillstånd är om man är väldigt kär för då kan personen i fråga säga vad som helst och det är underligt nog intressant)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar