tisdag 4 februari 2014

Papperiet

Godmorgon. Idag fyller min älskade pappa 65 år och blir officiellt pensionär även om han rent praktiskt redan varit det i tre år. Pappa har och är en helt fantastisk pappa som alltid har ställt upp för mig i vått och torrt. Under hela min uppväxt har han arbetat som sjökapten vilket gjort att han varit borta och hemma i femveckorsperioder. Under veckorna han var hemma hittade vi på massa roligheter. åkte skidor, äventyrsbad, han hängde med på klassresor, byggde My little ponny slott åt mig.

Han har lärt mig massor och gör det än idag. Ibland är han lite orolig över mig och försöker pusha mig och även om det emellanåt har gjort mig lite irriterad så vet jag att han bara vill väl. Vilket han alltid vill. Han är en sann förebild och en otroligt inspirerande person som jag är väldigt tacksam över att ha i mitt liv. På fredag kommer han dessutom hit och hänger på landet i två veckor. Blir så glad över bara tanken. Har saknat honom massor. Stort grattis på din dag pappa! Älskar dig!
Bild från i somras från en av våra dagar med snipen på havet.

5 kommentarer:

  1. Glad och rörd blir jag! Fin bild på pappan!

    SvaraRadera
  2. Tack Lina för ditt grattis och de väldigt fina raderna. Jag blev verkligen rörd, Skall bli toppen att träffas på fredag. Det tycker både Milla och jag. Fin bild f.ö. Blir väldigt sugen på att segla. Märkligt men under alla mina år till sjöss har jag aldrig sett att havet lutar så. Seglade vi nära kanten eller...? Älskar dig! Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Johannan (bara för att följa -n trenden liksom)4 februari 2014 kl. 19:56

    Gullingar är ni allihopa =) Finaste familjen! Och väldigt fint skrivet Lina. Och grattis igen älskade Pappa!

    SvaraRadera
  4. Vad ni är fina då. Gullungar!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar