måndag 10 mars 2014

Age is just a number

Finland hyser inte riktigt samma hysteriska intresse för Eurovision Song Contest som Sverige. Thank god. Här man man lyssna på radio utan att bli plågad av all schlager-skit-musik som underligt nog råkar produceras en gång om året. Ärligt talat vet jag inte ens vem som vann i Finland. Ingen aning. Däremot var det svårt att ändå undgå nyheten om att den där Sanna Nielsen äntligen vann. Har inte hon tävlat löjligt många gånger? Tänkte folk "Att bara ge henne vinsten nu så lägger hon ner sen"?

Förmodligen.

Men en sak som gjorde mig lite chockerad är hennes ålder. Jag var helt säker på att hon närmare sig 50. Tänkte att efter det här kan hon minsann gå i pension. Syssla med något vettigt istället. Som bra musik kanske? Eller vara programledare för typ Bonde söker fru?
Men sen visade det sig att bruden är född 1984?!?! Va?!?! Alltså läste jag fel?! Inte 1964?!?

Sen var jag tvungen att sprida nyheten vidare till folket runt om mig. Chocken som spred sig som en löpeld runt bordet var förödande. Det var inte bara jag som trodde att hon var uråldrig. Så nu är det väl helt enkelt bara så. Sveriges äldsta trettioåring vann Mello. Grattis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar