tisdag 11 mars 2014

Nostalgieriet

När jag var sisådär åtta år gammal lyssnade jag och alla mina vänner på en dude som hette "Perla". Han uppträdde för stans alla skolor och varenda unge köpte hans skiva. Han hade hits som "Klara, färdiga, gå", "När ditt hjärta bubblar över" och "Olika med ändå lika". Jag sjöng till och med solo tlll en av låtarna på en skolavslutning (kan för övrigt inte sjunga). I dagsläget är det här förmodligen något av det absolut värsta jag hört i musikväg. Men då var det han och Spice Girls som gällde. Vilken mix. Hans skivomslag kommer att gå till världshistorien. Är det inte helt fantastiskt?
Dessutom har han givit ut en bok med titeln:
1001 frågor och svar för alla åldrar om bibel, sport och allmänbildning, sammanställda av Perla Bjurenstedt

Briljant.
Musiken hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar