måndag 17 mars 2014

Halvvägs

Helgen då. Var på mitt livs första barrunda i Kallio tillsammans med Svenskar i Helsingfors en liten sväng. Intressant att se om legenden om stadsdelen stämde. Vilket det gjorde, fullt med unga människor och ölen kostade 2,50€. Sick. Sen träffade jag två killkompisar och blev bland annat avritat av en marimekkodesigner. Vackert värre. Lördagen jobbade jag med en extern produktion innan jag mös hemma hos mig med Agnes och Milla. Så småningom landade vi på Ahjo, utan Milla men med Jonski och Riku. Träffade även skådespelaren Mikael Nyqvist. Jag hälsade glatt, presenterade mig och frågade ut honom om livet. Som jag alltid gör med allt och alla. Så jobbig är jag. Sen blev min iphone stulen och jag kände mig som att jag förlorade min högra hand.

Blev dock räddad av A igår som lånade ut en iphone 5:a till mig. Hur fint är inte det?
Bild stulen från Ahjos fb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar