torsdag 12 juni 2014

I don't know if I'm scared of dying but I'm scared of living too fast, too slow


Helt sjukt fint väder ute idag. Vandrade till kontoret i seglarjacka och gummistövlar imorse och kände mig lite som en finlandssvensk skogsmulle. Är nu ensam kvar på kontoret med Singaporekollegan. Vi fick större delen av våra kontorsmöbler idag så det känns som om det enda vi riktigt lyckats med är att bygga. Fast de där danska designskrivborden har ingen av oss fattat hur dom fungerar. Helt omöjliga. Känner någon sig utmanad är det bara att komma hit. Alexandersgatan 15. Danskar, kan inte prata rent och inte göra ordentliga byggbeskrivningar. 

Har för övrigt extremt mycket att göra. Det här med två jobb samtidigt är kanske inget jag direkt skulle rekommendera. Väldigt tacksam över att Milla är på landet med pappa. Hade hon varit i stan med mig hade hon nog varit en väldigt olycklig och ensam hund. 

Annars kommer min bror hit på söndag, ska hänga med honom och pappa på landet. Tänker därefter locka in brodern till stan på onsdag för Club Cabin. Torsdag åker jag till Norge och hälsar på mannen, myten, legenden innan jag tar mig till Norrköping på måndagen för att jobba för Bråvallafestivalen. Därefter tänker jag sova i ett dygn innan jag är tillbaka här. Bra plan det här va? Känner mig lite som Kissie nu som bara spoilar allt. Borde kanske rita upp hela faderullan i paint? Effektivt.
Vägen till jobbet. (jobbar runt hörnet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar