fredag 6 juni 2014

"Man ska kunna höra vad det är"

Saker och ting gick inte direkt som i Strömsö igår. Var lite lätt upprörd på dagen och "feeliaste" det först till Ylva och Sen till Jonski. Behövde verkligen lite tröstande vänskapliga ord och det kändes ändå miljoner gånger bättre efter jag haft en liten raivare.

Därefter lånade jag min kompis Nattes bil och när vi skulle lämna tillbaka den mitt i natten så fattade vi inte om den gick på bensin eller diesel. Min telefon hade dött så kunde inte heller ringa henne. Istället gick vi igenom alla  bilens infopapper. Kände mig så sjukt blond när vi stod där stirrandes på tanklocket. Startade motorn, tydligen ska man tydligen kunna höra om det är en diesel. Ingen aning. Den lät bara myzigt. Till slut efter att ha yrat runt bilen en stund gav vi upp. Hur vet man på riktigt det där?

Idag är det i alla fall fredag vilket betyder att jag överlevt min första jobbvecka. POÄNG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar