tisdag 10 juni 2014

Nio år med Lina (10 juni)

Idag plus minus en dag sedan 2005. Fördelar med att alltid tagit massa bilder och umgåtts med människor som tar massa bilder. Vi börjar från början. Hej 2005.
 2005 har vi här och min bror ska på studentbal. Pappa kör, vårt hus är väldigt gult och det sextonåriga jaget ser extremt sur ut.
2006 har vi här och jag var hela 17 år. Jag och systern backpackade på Sicilien. Här hade vi underligt nog hamnat på en random italiensk släktmiddag. Åt extremt underligt kött och önskade för första gången i mitt liv att jag var vegetarian som min syster.

2007 var jag 18 år och på en kompis studentfest. Kommer ihåg att det här var absolut sista gången i mitt liv jag shotade tequila. Tänker hålla det.
 2008 och studentdags. Hela 19 år gammal befinner jag med 500 andra blivande studenter från min skola på Ayia Napa. Väldigt galen resa, väldigt rolig och nej kommer aldrig sätta en fot i mitt liv där igen.
 2009 är jag 20 år och har bott i Finland i ett halvt år. Här har vi första gången några av mina vänner hälsade på mig. Fanny till vänster, Martina i mitten och Ida till höger. Dom kom lagom till vår mastodonttupare på Nylandsgatan. Stackars grannar.
 2010, 21 år gammal och Hej från Comosjön i Italien. Förmodligen den bästa frullen jag någonsin haft har vi här med orealistiskt vacker utsikt.
2011, året då jag och mina syskon hamnade i Paris. Mitt 22-åriga jag är just här på väg till Louvren för att vara lite kulturell. 
 2012 och jag har jobbat ett helt år för Min Morgon. Här gör Tinnis mig lite snyggare 10 juni till ära.
2013 och 24 år gammal grillade jag sommarjobbslös med pappa på landet.
2014. Idag då. 25 år. Nytt jobb. Glasögon och möjligtvis en och en annan skrattrynka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar