måndag 31 augusti 2015

Dude, Where´s my car?

Bra helg faktiskt. Åt hummer hos en kompis igår. Älskar hummer. Särskilt när man gratinerar den i ugnen och dränker den i hälsosamma saker så som smör parmesan, vitlök, persilja charlottenlök och hela den där faderullan. Dessutom salted caramel sås med glass till efterrätt. Väldigt bra söndagsmiddag särskilt efter en sen lördagsnatt på Kaikku. Bra bakismat.

Imorse vandrade jag och Niki runt och letade efter bilen som inte längre stod parkerad vad vi parkerat den. Alltid lika underlig känsla det där (har man blivit galen?). Vi hittade den i och för sig. Borta vid Eiras hundpark med en saklig men väldigt röd lapp på. Dom är bra dom där nissarna på Helsingfors stad. De vet precis hur man förgyller ens måndagsmorgon. Tack för den.

Det är förresten första september imorgon. Dagen då Harry Potter börjar skolan och jag nästan årligen köper en kalender och i ungefär en vecka helt på riktigt tror att den här hösten är den hösten då jag kommer att bli en organiserad människa. I år är jag dock såpass vuxen att jag redan den 31 augusti inser att den grejen aldrig kommer att hända. Man blir med andra ord lite smartare när man blir äldre.

Hej så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar