måndag 10 augusti 2015

Flyttreriet

Det har hänt något som inte har hänt på länge. Jag har börjat inredningssurfa. Något jag inte gjort på flera r. Har inte haft utrymmet och där heller inget intresse. Men nu har det kommit tillbaka. Att flytta från 21 kvadrat till 55 när ingen av oss egentligen har några möbler blir spännande. Än så länge har vi kommit fram till att vi kommer att ta min farfars stringhyllor från landet, en stor äkta röd matta från Nikis barndomshem, en bollstol som vi får från en vän men mer behöver vi. Så nu sitter jag här och surfar runt.

Bord, stolar, säng, soffa och allt det där som man behöver. Så spännis. Lär vara en tidsfråga innan hemnetknarkarn Jonski börjar bombadera mig med tips. Tror vi får ta ett glas på saken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar