måndag 7 september 2015

Måndagslisteriet

Stal den här listan och råkade tappa bort bloggen direkt efter mitt copy pasteande. Förlåt.
1. Var är din mobiltelefon?Bredvid mig. Där den brukar vara. Min dude brukar vilja avskaffa den emellanåt eftersom han tycker att jag umgås mer med den än med honom. Obs inte sant.
2. Var är din andra hälft?
Bredvid mig hemma. Ska snart gå bort till min kompis där vi småbor i två dagar. (hon bor tre minuter bort)
3. Ditt hår?
Påminner lite om blont Svinto (stålull). 
4. Ditt humör?
Lite sådär idag faktiskt. Är lite lätt stressad. Går väl över
5. Din dagsplan?
Är barnvakt med Niki ikväll igen. Har två nioåriga tvillingar som klarar sig ganska bra själva. Man behöver mer bara hänga runt dem och se till att de går och lägger sig i tid. Deras mamma kommer hem imorgon igen så då flyttar vi hem. 
6. Det bästa du vet?
Lön, Niki, bra böcker, bra vänner, när hela familjen är samlad, Milla, P3:s dokumentärpodcasts, vin, mat, fester/tillställningar/evenemang,

7. Din dröm i natt? 
Något om en hamster, en panda och min mamma? 
8. Ditt livsmål?
Kunna gå i pension relativt tidigt och pimpla väldigt mycket rödvin till solnedgångar tillsammans med Nikson. 
9. Rummet du är i?
Vårt vardagsrum.
10. Din hobby?
Jobba på min semester. 
11. Din skräck?
Att nätet ska ligga nere.
12. Var vill du vara om sex år?
Rik och söt.
13. Var var du igår kväll?
Hej upprepning. Hängde med kids. Åt ostar, pide och drack champagne i ett trevligt hem bredvid Brunssan.
14. Vad är du inte?
Lugn, disciplinerad, smidig, blyg, analytisk, tråkig.
15. En sak du önskar dig?
En kompishelg. Verkar som det blir en i Malmö/Köpenhamn i november.

16. Var växte du upp?
Född i Göteborg och uppvuxen i Värnamo. Ministad där du kanske stannat och ätit hamburgare och kissat när du åkt söderut på E4:an.
17. Det senaste du gjorde?
Cyklade, pussade Niki och sa till Milla att hon får faktiskt vänta med middag. 
18. Dina kläder?
Jeans, vit t-shirt, kavaj och scarf. 
19. Din tv?
Tror det är en LG. Den är svinstor och lite sned. Niki har ett rykte om sig att allt han monterar blir snett. Därför är jag förvånad över att stringhyllorna står så rakt och fint.
20. Din dator?
Apple MacBook Air 13´
21. Din bästa ägodel?
Kameran är ganska nice faktiskt. Gillar cykeln också men tror inte min mamma skulle räkna den som min. 
22. Saknar någon?
Det vanliga. Familj och vänner.
23. Din bil?Är egentligen Nikis bil. Jag låtsas att den är min. I början trodde jag att det var en Bugatti eftersom han alltid kallade den för det. Efter en närmare titt kunde jag konstatera att det är en Seat Leon. Ganska ny sådan. Mycket POWER i den. 
24. Något du inte har på dig?
Jeffery Cambells, strumpbyxor som byxor, tantklänningar, obekväma grejer som jag ser pluffsig ut i, allt som är gult.
25. Favoritaffär?
Akademen. 
26. Din sommar?
Händelserik, mysig, stressig och kul. Hann med hälften av vad jag planerat.
27. Älskar någon?
Det gör jag.
28. Favoritfärg?
Blå.
29. När skrattade du senast?
Igår kväll. När ett stycke nioåring frågade mig "Kan du prata riktig svenska också och inte bara rikssvenska?"
Hon har helt fått det där med riktig svenska om bakfoten.
30. När grät du senast?
I lördags. Var besviken och lite sårad. Men det är bra att gråta lite ibland. Så att man vet att man lever. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar