söndag 27 september 2015

Smuleriet

Jonski kom hit på middag igår med blommor och vin (lät nästan som blommor och bin). Det var första gången hon såg vårt nya hem. Hon var bakis och ville ha salt mat så jag lagade hemmagjorda burgare med pommes och min aioli. Fattar inte varför människor tror att det är så svårt att göra bra egen majonäs. Superduperenkelt.

Sen kom i alla fall Danne och Riku hit en svängom. Tanken var väl att vi skulle gå ut och dansa disco men vi kom aldrig så långt. Blev mys och vinpimplande istället vilket passade mig ganska bra. Efter att gänget gått hem kom Niki och två av hans vänner hit. Jag gav upp lite över tre och gick och la mig medan killarna orkade fram till femtiden. Starkt.
Mysigt att träffa Jonski och ha henne på tumis. Mer sånt åt folket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar