onsdag 23 januari 2013

Blood in blood out

Jag fick för mig att jag skulle donera blod idag. Satt och gjorde lite research på ämnet för jobbet och såg att dom hade brist på just min blodgrupp. Så inspirerad av min mamma som varit stammis-blodgivare i många år promenerande jag till sanomahuset och deras blodiga avdelning. Ganska bra ändå av mig med tanke på att jag varken tycker om nålar eller blod. Men väl där så fick jag inte donera. Man var tvungen att ha ett finskt ID och mitt svenska gick inte riktigt hem. Damen förklarade att jag kunde gå och ta passfoton och gå och ansöka om ett finskt osv. Där tog min entusiasm slut. Får väl donera blod i Sverige nästa gång om jag fortfarande har "blodgivarentusiasmen" kvar.
Saknar räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar