tisdag 29 januari 2013

Tackar tackar

Är på landet för ett dygn eller två och tar det lite piano och pluggar. Kände att jag behövde lite lugn.
Har äntligen fått det ganska varmt här. Huset har alltid grundvärme på (+10-15 grader) men det tar ändå lite tid att få upp temperaturen. Det är så lugnt här. Jag, havet, huset och en skum bok som vill att jag ska tacka för allt i livet. Fick den av Tinnis i present och har lovat att göra hela proceduren. Varje dag får man nya uppgifter i en månad. Har lite svårt att ta det hela seriöst men försöker verkligen. Jag har aldrig och kommer förmodligen aldrig att bli en hemsk spirituell människa. Därför känns det ganska absurt att sitta med en sten i handen och säga "Tack för att den här dagen" osv. Dessutom ska jag varje dag göra en ny lista med tio punkter över grejer jag är tacksam för. Är nu uppe i 30 (dag tre). Vid punkt  22 fick jag en ordentlig idétorka. Slutade med att jag tackade för att jag har två njurar. Yes, Tack för det.
Men, Tack världens bästa Tinnis för boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar