torsdag 6 november 2014

Morningeriet

Jag är först på jobbet idag. Känner mig som en winner. Sitter här och känner mig lite extra konspiratorisk. Ingen vet när jag kom hit...hehe. Jag skulle lika gärna kunna vara en av de där galningarna som aldrig gått hem. De andra lär väl dyka upp runt tio. Det är så man gör på det här kontoret. Man kommer och går som man vill. Vill man inte komma alls går det också bra. Så länge man fixar sitt jobb. Passar mig utmärkt. Tror att jag skulle gå sönder om jag varje dag satt på exakt samma ställe mellan åtta och fem framför samma skärm. Nu kan jag börja hemma, gå hit en sväng, gå till nåt café på eftermiddagen eller liknande. Eller dra till Norge. Händer det också ibland. 

När jag vandrade in här (Alexandersgatan 15) var det disco på andra sidan gatan. Alexander Wang feat H&M hade dragit igång. Det hela firas med en fet högtalare som spelar bonkabonka-musik över hela Alexandersgatan medan svartklädda unga brudar med stora svarta Wangpåsar dansar ut genom butiken. Vilket spektakel tänkte jag och fick genast 300 pensionärspoäng. På tal om ålder så fyller jag 26 år om exakt två månader. Ser inte alls fram emot det eftersom det innebär slutet på SAS ungdomsresor för min del. Inte okej.
Fantastiskt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar