lördag 22 november 2014

Slut slusheriat

Årets Slush var en riktig höjdare. Först var jag lite tveksam till bytet av venue. Förra året var det hela på kabelfabriken och i år på Mässcentret. Men är det något jag måste ge finska event så som Slush och Flow festival så är det att man verkligen satsar på looken. Slushfolket hade täckt över varenda ruta, gett stället en känsla av natt med fantastiska ljuskonstruktioner. Supercellfesten med gratis alkohol och riktigt bra dj:s fick mig att vid ett skede fundera över om jag ramlat in på Ibiza. Folk är annars så sociala på Slush och många avdeltagarna pysslar med saker man själv aldrig ens hade en tanke på existerade. Min favorit av talarna var definitivt Linda Liukas med Hello Ruby. En barnbok för barn där barn lär sig koda. Riktigt härlig karisma dessutom på den bruden. hej förebild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar