fredag 11 augusti 2017

Friyayeriet

Välkomnades av den bästa av sommardagar. Strålande solsken, varmt vatten och iskallt vitt vin i glaset. Livet, lifvet är nog himla fint ibland. Tänker att jag ska njuta den här helgen av att bara vara. Hänga med resten av familjen som är kvar här, äta god mat och skutta upp och ner i havet. Kanske bränna på brännan lite så att de utomeuropeiska typerna på jobbet får fortsätta förfäras över skandinaviers (speciellt svenska teamet) solvanor. Ni vet, tanka tanka D-vitamin och njuta av att ha färg. Alla är vi olika. 

Bestämde mig i alla fall för att skippa Flow i år. Är för skadad av mitt festivaljobbande att jag ändå bara går runt och stör mig på hur saker och ting är organiserat. Alltifrån att bollscenen är för liten till att akustiken i det öppna runda tältet är värdelös och den lilla tältscenen saknar nödutgångar och ger mig ångest. Ja ni vet. Jag är för skadad för att ha kul. Kanske vi testar på nytt nästa år. Kanske två års festivaljobbspaus är en bra sak. 

 Mamma och Milla


 När ens föräldrar kollektivläser ens blogg och håller med om att cykeln "är nog himla snygg"
 Ens storasyster
 Storasysters odlingar som har frestylat lite
 Jag och den där typen som är bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar