onsdag 9 augusti 2017

Lejonkungeriet

Att kolla på Lejonkungen på Mattolaituri igår var lite som att titta på film på en mobilskärm. Ja, då menar jag inte den där klumpen till Iphone plus jag själv har utan snarare mer åt den där gamla fyran man hade i handen för sju år sedan. Det var så mycket folk att även om vi kom i tid (en timme före) fick vi inga platser. Så vi kröp upp på berget bakom och jag fixade bort grenarna från trädet med hjälp av en hårsnodd så att vi kunde se något. Sen satt vi där på berget. Drack lite rödvin, småsjöng med till det låga ljudet och semipratade lite emellanåt. Men även om jag nu låter lite kritisk så var det himla mysigt. Hur ofta sitter man på ett berg med två fina vänner och ser på Lejonkungen? Hade dock glömt bort att filmen var så rå. Kanske barnfilmer helt enkelt var råare när man var yngre? Kommer inte alls ihåg det där med att Scar låter den lillalillamini-Simba ta skulden av sig egen pappas död. Kanske jag har förträngt sådana hemskheter. 

Jag ska faktiskt på bio ikväll igen. På senatstorget med Sabbe och Nessa. Det hade jag såklart glömt. Tänkte att det är någon gång nästa vecka. Jag och min kalender......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar