lördag 22 oktober 2011

Kotissa

Kom just tillbaka från Tammerfors och känner mig smått överkörd av tåget.
Kvällen igår var varierande. Först öl med klassen, sen en sväng på Grindcorekeikka (bröööööl-musik) och därefter på olika klubbar med en före detta tysk kollega. Några av mina classmates stannade kvar på grindcoren och en av dem blev besulen på sin jacka med bilnycklarna i. Så stackarna fick ta tåget hem idag..

Var på en panel med asiatiska festivalarrangörer som var jätte intressant. Jag har aldrig tidigare tänkt på hur komplicerat det kan vara att ordna evenemang i Kina när man måste anpassa sig till cencuren. Dessutom var det många andra aspekter som skiljde sig, som gjorde att man började tänka om på nytt om festivalproduktion och traditionalitet. Så alltid har jag lärt mig något nytt.

Tammerfors som stad annars var kanske inte den vackraste staden i lådan, och invånarna tillhörde inte heller till den trevligare sorten. Jag har aldrig varit med om folk som betett sig så illa för att de hör att man talar svenska. Fräser, gör miner bakom ryggen, skriker saker efter en och frågar om man är någon form av "svensk invation". Kanske toleransen är åt helvete i den staden.
Blev sugen på att skicka ";in Morgons" vett och ettikett kvinna på dom. Learn to behave.

Pics från igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar