onsdag 26 oktober 2011

Skolk

Vaknade som vanligt klockan 05:00 och gick därefter på jobb.
En helt vanlig jobbdag. Jag var dessutom på läskigt bra humör och superpigg. Bakade en kladdkaka av bara glädjen. 
Börjar nästan bli klar med mina försenade skoluppgifter och det känns lättande.


Nu funderar jag på att skolka från ett studiebesök med skolan endast för att plugga.
Räknas det som skolk?


Jag kommer ihåg från höstadiet (nu låter jag uråldrig) när jag av någon konstig anledning avskydde hemkunskap och såg därför till att placera alla elevrådsmöten just den tiden. Vi bukade sitta med styrelsen i lilla bildsalen och måla på ett stort gips-påskägg vi tillverkat i kreativitetens hetta. Det såg förjävligt ut. Spyfärgat och hårigt. Vår bildlärare sa att det var det fulaste hon sett. Well, Det säkert finns någon knäppgök som skulle kalla det för konst. Hur som helst. Med låg närvaro på hemkusnkapslektionerna blev jag nerkallad till rektorn genom högtalarna. Ni vet "Lina Markkula till receptionen" ljudet och jag tänkte "Shit, jag skulle inte kastat vattenballong på Aarnie". 
Sen blev resultatet att jag fick baka bullar med hemkunskapsläraren och rektorn en eftermiddag. Sen fick jag ett G. Fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar