onsdag 19 oktober 2011

Sabrina is in my house

Jag har en butik i mitt hus som heter Sabrina. Jag promenerar förbi detta fenomen dagligen och tänker alltid samma sak.
 Hur i H går det här ihop sig? 
Sabrina säljer tantkläder som aldrig byts ut. Skyltfönstret ser precis likadant ut så länge jag har haft svängarna förbi,och har säkert inte ändrat utseende de senaste 20 åren. Här har vi en klädbutik på en av Helsingfors dyraste adresser med extremt fula/dyra kläder och jag har ALDRIG sett en kund där inne. Hade jag varit superrik kanske jag hate pityköpt något för grannsämjans skull. Men på riktigt? Hur går det här ihop sig?

Utöver detta så funderar jag på den utdöende tantgenerationen. Tanter nu för tiden har stil och jag kan inte tänka mig att när min mamma kommer upp i den typiska tantåldern skulle klä sig i sådant här. Tanterna nu för tiden är hipsters. Eller de har i alla fall lite smak. Och har man inte smak så bryr man sig inte heller så pass mycket att man sätter 110 euro på en baddräktsgrej. Thats it.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar