torsdag 22 november 2012

Den mycket underliga situationen

Jag var med om en filmisk situation idag. Skulle gå till ett företag för att hämta upp ett presentkort efter ett minijobb som jag gjort för en av deras produktioner.
Kom in på deras kontor, förklarade vem jag skulle träffa för en tjej och blev därefter invisad till ett kontor. Slog mig ner i en soffa framför ett bord fyllt med kakor, bakelser och frallor. Festligt, tänkte jag.
Sen kom mannen (chefen) som skulle ge mig presentkortet in. Slår sig ner tillsammans med en annan kvinna och ber mig berätta om mig själv? Jag ser förmodligen ganska frågande ut, får frågan om jag vill ha kaffe. Tackar nej och säger att jag har haft morgontur. Han frågar var jag jobbar. Jag svarar och sen börjar han fråga om mina tidigare jobb. Jag börjar inse att jag befinner mig på en arbetsintervju. Frågar om det är så? Dom ser väldigt förbryllade ut. Jag är helt klart på en arbetsintervju. Dom tror att jag söker jobb.

Ett tag överväger jag att spela med. Kanske det är ett skitbra jobb? Tänk om jag får en sjukt bra chefsposition? Ser mig själv köra runt i en Porsche från sextiotalet iklädd en skräddarsydd acnekostym. Sen säger jag som det är. Hej, jag ska hämta ett presentkort. Aha.
Fick en fruktansvärd hälsoshot av Sonja idag. Vetegräs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar