tisdag 26 mars 2013

Dagen efter våffeldagen blev den nya våffeldagen

Är kvar här i Ingå där tiden står stilla med mina päron. Ska snart börja ta mig tillbaka till verkligheten. Jobbar två dagar innan det blir långfredag och ledigt igen. Fick en fråga av en bekant om påsken är samtidigt i Sverige också. Svarade att jag antar att när Jesus nu väl dog så dog han nog samtidigt med resten av världen. Sen återuppstod han i och för sig och visade sig lite här och lite där. Det blev man tydligen väldigt lycklig över och så firade man. Hej Sidospår. 

Föräldrarnas vänner kom hit på fika i solen idag. Vi firade våffeldagen (som var igår) med mammas fantastiska våfflor. 
 Mina raybans behövs när solen är social.
 Mamma och Milla spanar på havet.
 I väntan på gästerna
 Som fick sådana här.
 Löjligt goda sådana här.
Och jag pillade på min telefon. Suprise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar