tisdag 21 april 2015

Hunderiet

Borde gå hem från jobbet snart och ut med Milla. Är egentligen mest sugen på att sova men antar att det inte är helt accepterade fasoner för en hundägare. Kan hända att jag får arga tassar i ansiktet som svar på en sådan lat handling. Det är väl så när man är hund och ensam hemma. Man sover och väntar på att husse/matte ska komma hem och umgås. Tänk då när denna efterlängtade varelse till slut dyker upp och är skittrött. Hur kul är det? Milla brukar dessutom bli supersur och jag är för långsam på att gå ut efter att jag kommit hem. Sådär suckar extremt demonstrativt, flaxar med öronen, gäspar, stirrar på mig med stora bruna bollögon. Verkligen gör det klart för mig att vi ska fanimig gå ut nu.

Tror att Milla får vara kontorshund imorgon. Gnälla lite på företagets VD, gosa med receptionisten och rulla sig på den fluffiga ikeamattan. Så kan vi gå hem trötta tillsammans och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar