onsdag 29 april 2015

Snartsnartsnarteriet

Börjar bli "kännijänni" (har ingen aning om det stavas så?) som är någon form av finsk känsla där man ser fram emot att festa. Har alltid det dagen innan vappen. Vill hela tiden dra på mig hatten och börja dansa på borden. Får försöka hålla mig.

Jobbar annars hemifrån idag, vaccinerade nämligen Milla på morgonen och diskuterade hennes (ursäkta infon nu) blod-i-bajset-problem. Efter det gick vi hem och jag råkade ge henne mat två gånger eftersom jag pratade i telefon och var lite yr. Sen spydde hon glatt på mattan och jag bestämde mig för att vara hemma och se till så att hon inte vissnar ihop.

Drog en sväng via alko också och fyllde kylskåpet med skumpa och rosé. Sådär som det ska se ut innan en stadsfest. Snart vapp, Snart vapp, Snart vapp!
Förra året såg ut så här.
 Jag Martini och Anette 
 Char och Jonski och red cups..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar