måndag 20 juni 2016

Projektieriet

Jag tog faktiskt ledigt idag och imorgon. Årets första semesterdagar och jag bara känner hur mycket jag längtar tills att min riktiga semester börjar (på fredag).

Egentligen skulle vi åkt till New York direkt efter våra vänners bröllis i början av juli men vi fick skjuta på det. Niki har nämligen fått ett nytt jobb och hans utbildning börjar direkt efter midsommar i Stockholm och så var det med det här årets semester för hans del. Av samma anledning kortar även jag ner sommarens semester med en vecka och sprarar den till vintern istället. Ibland blir det så och stort grattis till min man. Av samma anledning firar vi även en lugn midsommar här på Korpo och skippar den större festen vi skulle på i Sibbo. Skönt det med.

Vi tänkte åka på utflykt till min favoritö Björkö som ligger 45 minuters båtresa härifrån. Packa picknickväskan med roséskumpa och simma i en av världens bästa insjöar mitt ute i skärgården.

Ett annat projekt som vi tänker ta tag i är att göra om vårt lilla hus som vi oftast bor i här. Just nu har det träväggar och lite random inredning. Tanken är att vi ska måla väggar och tak vita och shoppa lite nytt och göra huset lite mer vi. Vårt eget lilla krypin. Lovar att ta före och efter bilder.
 Annars har vi hängt ute för det mesta idag
 Tog en sväng in till Korpoström 
 Make Kaivopuisto great again
 Mest åkte vi dit för att köpa dricksvatten. Brunnsvattnet på holmen är inget man helst dricker. 
 Nu sitter jag här i tornet och googlar inredning till vår stuga
Tillsammans med en Aperol spritz. Jag har ändå semester :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar