torsdag 16 mars 2017

Red Wooderiet

Vi åkte till en Red Wood park i närheten av Johannas hem för att kolla på världens högsta och största träd. Så enorma, fantastiska och häftiga träd. Var tvungen att ha antingen mig eller Johanna med på bild för att man ska förstå storleken på dessa bjässar. De lever i flera tusen år och överlever både skogsbränder och stormar. De här träden har stått här när Mohammed föddes, de har varit med om krig, naturkatastrofer, Donald Trump. Det värsta man kan uppleva och klarat sig. Tror att jag har fått ett litet annat perspektiv på träd av den här dagen. Den där jättelinden vi har i backen på landet, den är inte så jätte.
 På vägen dit stannade vi på en fotopaus
 Först tog vi den kortaste trailen och efter det en lite längre
 En syster
 En jag



 Här hade jag sten i skon

 Körde lite dirty dancing mitt i allt. Ensam.
 Trädår..

 Var så glad i den här parken. Naturen är så magisk (med risk för att låta som en finlandssvensk chaman på facebook)
 Timer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar