fredag 27 december 2013

Bli äldreriet

Jag fyller tjugofem år om en och en halv vecka. Jag är väl egentligen helt okej med det. Det var egentligen först när jag kom på att jag fyller tjugosex om ett år som jag blev lite nojig. Tjugosex. Då ska man ju ändå vara relativt mogen. Sådär ha koll på allt i livet. Inte vara ett yrpaket som bor i ett förråd och äter pepparkakor till frukost. Utan en sån där människa som äger ett strykjärn, pensionssparar och gillar Kextrans bonuskort. Ja ni vet. Vuxen. Det komiskaste i det hela är att jag egentigen var mer mogen och vuxen som tjugoettåring. Tror till och med att jag ägde ett bonuskort och så funderade jag väldigt mycket på det där med struktur.

Numera är jag inte helt säker på att jag vet vad struktur innebär. Dessutom så var gränser, åsikter, rätt och fel lite tydligare på den tiden. Ju äldre jag blir desto gråare blir linjerna. Någonting som jag ansåg var skumt när jag var tjugoett tycker jag kanske är mer än normalt idag. Så har jag ett år på mig att fixa till det här? Ett år på mig att börja äta frulle, ha mat i kylskåpet och klippa håret var femte vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar