fredag 13 december 2013

Dagens

En sån här vecka som är så fullsmockad att energinivån och jag inte går riktigt hand i hand. Så stal en lista från catzo.
DAGENS VILL HA
Mer tid. Har så mycket att göra idag och slösade just bort två timmar av dem på att sova. Sådär hälsomässigt var det ett helt bra beslut. Stressmässigt inte så bra.
DAGENS KLÄDSEL
Svart från topp till tå. Tror dessutom att jag har på mig någon annans tröja. Känns liksom inte som något jag skulle ha köpt? Bytte sen till en vit t-shirt men ska så småningom hoppa i bastkjol och kokonöts-outfit för jobbets lilla julsfest.
DAGENS HÄNDELSE
Eftersom det var idag efter 00:00 igår så måste jag säga att det var Svenskar i Helsingfors lilla julskväll på Kalle. Ett gäng inflyttade svenskar med många upplevelser som man har höööög igenkänningsfaktor på. 
DAGENS LÅT
Animals för att få upp tempot lite.
DAGENS PLANER
Kvällens lilla julsfest med jobbet lär förmodligen bli ett spektakel i sig. Den blir bara konstigare och konstigare. Skippade jultemat och satsade på Tikistyle i en riktigt skum lokal i en stadsdel jag aldrig varit i tidigare som heter Vallila. Långt från G18.
DAGENS HURRA
Har lite problem med det ordet för tillfället, men okej. Vi hade en chokladkung i sändningen imorse och han lämnade massor med choklad efter sig. HURRA!
DAGENS SJUKA
Tröttheten. Den ja.

DAGENS DROG
Finnrexin. Fantastisk drog. 
DAGENS ROLIGASTE
Jag skrattade så att jag grät åt det här.
DAGENS FAVORIT
Alla som inte försöker stjäla firmabilen från mig.
DAGENS KÖP
Ni får se senare.
DAGENS GODIS
Den där chokon.
DAGENS HUMÖR
Semiapatiskt men det lär bli lite bättre till kvällen. Precis som man säger om vädret.
DAGENS ORD
Myz. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar