söndag 19 mars 2017

Woodsideriet & Skylineriet

Började morgonen med att åka ner till hästarna och ta ut dem på en längre ritt i Woodside. Red runt bland red wood-träd och vattenfall och försökte få min Flicka att chilla lite i nerförsbackar. Alltid intressant det där med att rida för mig. Rider så sällan nu för tiden att varje gång känns lite som en långsam uppfräschning. Sen lider jag väl lite av det där med att ha ganska dåligt självförtroende på hästryggen. Är väldigt medveten om att det grundar sig på alla mina år i ridskola. Hur de där tysta och blyga flickorna i skolan förvandlades till monster i stallet och strök bort en från skötarlistor, gömde ens grejer och berättade hur värdelös man var på hästryggen. Det har tyvärr satt sina spår. 

Funderar på att göra en Johanna och utmana mig själv lite. Hon var rädd för djupa vatten - nu djupdyker hon. Hon var rädd för att köra inne i storstäder - nu kör hon i downtown hur bra som helst. Kanske jag bara borde ta tag i mina rädslor för vad människor runt mig tycker om mina ridkunskaper och boka in mig på ett ridläger någonstans? Ska fundera på saken.

På kvällen tog jag, Johanna och B en längre promenad bland kullarna här på Skyline. Har hikeat här så ofta jag kunnat och tycker att det är lika fantastiskt varje gång. Ska ha som mission att hitta en hiking trail utanför Helsingfors. Worst case scenario får jag kalla Millas kisspromenader till Tölöviken för hiking. Hehehhehehehe.

Well. Nu har vi ätit pasta och dricker härefter rosévin. Älskar att rosésäsongen är tillbaka. Har saknat den.
 Efter att vi ridit spolade vi av hästarna varefter de alla tre någon minut senare rullade sig. Yepp. 
 En mycket nöjd Felix

 Hiking på ridgen

 Fight back. Right.

 Ser ni hur naturlig jag blivit av den här resan? Har inte använt annat smink än mascara på hela resan och låter håret bara vara. Tänkte att det är vettigt att ge hela sig själv semester. Känner mig väldigt zen. ;)




Här nere ser ni Palo alto och Stanford. Det där tornet bakom pölen är Stanfords torn. Nu vet ni det. 
Var vi bor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar