tisdag 16 september 2014

Joyeriet

Är tillbaka på kontoret. Dricker varm choklad och ignorerar alla tecken på att jag håller på att bli sjuk. Knarkar läkerol också, eller ja jag gjorde det. Fram till för några minuter sedan då jag läste på baksidan att man kan få lite lätt laxerande effekter av detta "halsgodis". Nu tittar jag istället misstänksamt på mina läkerolhögar och fortsätter med den mycket varma chokladmjölken.

Min ena kollega sa innan innan idag att hon har saknat mig nu när jag har levt i exil i Norge. Hon hävdade att jag är den som sprider glädje på kontoret. "The joy of our office". Jag blev så glad att jag nästan började lipa igen. Är lite väl känslig nu för tiden. För något år sen var jag hård och besynnerlig, precis som i alla beckfilmerna. Nu lipar jag till tonårsfilmer och norska tågpåstigningar. Inte bra för min image det här. Men kul att höra att jag ändå är en joy. Tror jag ska byta ut norskan mot det på mitt CV. Anställ lite Joy. Skippa kaffet till dina anställda och anställ mig. Fantastiska ledord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar