söndag 21 september 2014

Kantarelleriet

Jag har plockat svamp. Två timmar tog det. Två timmar spatserade jag runt i skogen livrädd för älgflugor och omgiven av mögliga svampar (som i min mening är lika illa som när bratsen vaskar flaskor på sturep). Hittade tjugofyra stycken kantareller. Alltså success i svampform. Vem visste att jag var ett sådant mirakel i svampskogen? Att jag på hela två timmar som jag aldrig någonsin får tillbaka igen hittade tjugofyra stycken. Vet ni var värdet på varje kantarell blir där? Sjukt dyra kantareller. På en söndag dessutom, dubbel timlön. Extremt dyra svampar. 

Jag tänker äta upp dom efter bastun och njuta av varje tugga. Eftersom ingen är här och ser dom så sätter jag en bild på dom här. Så att mina två timmar faktiskt har hänt. Att dom inte bara försvann i någon annan meningslös värld utan syfte. Milla den himla skithunden rymde dessutom till våra ena grannar. Hon har en crush på en stor svart hund som heter Brutus. Den är ömsesidig och som tur är hundnissen kastrerad. Annars skulle jag haft oreangesvarta dvärghundar här för länge sen.
 Min frulle. Väldigt italiensk-finsk.
 Lavender på nattduksbordet är en hejare. Faktiskt
 Läser en ack så hyllad bok. Mycket bra so far.
 Här är dom. Kantarellerna. 
Nu ska jag in här och bli ren fin och varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar