tisdag 27 januari 2015

Jonskieriet

Eftersom jag håller på med att catcha upp helgen efter mitt otroligt dåliga bloggande så tar vi lördagen också. Var faktiskt på barnkalas första halvan av dagen. Hjälpte min vän som annars skulle haft 20 kids ensam i Brunnsparken och sen på saftkalas. Var nog lite mörbultad efter den upplevelsen. Är inte van vid så många barn på en och samma gång. Dessutom hade min förmåga att hålla mig fast på en snowracer avtagit med åldern. Tragiskt. 

Så efter det gick jag hem och lagade mat till Jonski som kom på besök. Drack vin, pratade sånt som vi brukar prata och eftersom det var en evighet sen vi var på tumis hade vi en hel del att ta igen.
 Efterätt
 Sånt
Jonski hittade Jonas också. Min första nalle som jag stötte på i min källare när jag letade efter mina vinterskor (inte hittat dom än). Fick så dåligt samvete av att ha honom liggandes där att han fick komma med upp. Jonski var kanske inte superimponerad av honom dessutom skrattar alla alltid åt att han heter Jonas. Jag vet. Kunde valt ett mer fashion namn. Men jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar