måndag 19 januari 2015

Vad hände med mitt brev?


Är fortfarande lite upprörd över att brevet från Hogwarts aldrig kom. Jag vet inte om ugglan åkte vilse eller vad som faktiskt hände. Men Hogwarts har jag aldrig fått en inbjudan till. Vad jag vet. Tror ändå inte riktigt på det där att jag skulle vara en vanlig dödlig mugglare. Känner att min häxsjäl bara väntar på att få komma ut ut garderoben. Hade jag varit en Häxa hade jag:


  • Städat mitt kök med ett litet trollslag
  • Använt flampulver, nyckel eller teleporteringestekniken samtliga dagar för att äta middag med Niki.
  • Klätt mig i high-fashion mantel.
  • Kastat oblivion-formeln över alla vänner som lider av morkkis.
  • Skaffat mig Hermiones klocka och hunnit med dubbelt så mycket.
  • Druckit honungsöl. Låter gott.
  • Trollat fram en stor fest och bjudit in samtliga gäster med uggla.
  • Haft ett lösenord till mitt hem. 
Ungefär. 

2 kommentarer:

  1. Om jag minns rätt så har stallhagen honungsöl. Jag antar att Hogwarts har problem med de finska adresserna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det här säger du först nu. Måste fixa det här. fantastiskt! Tack!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar