lördag 8 oktober 2016

TV:eriet

Om man är en sån som jag som älskar reality-tv med dejtinginslag så har vi på riktigt världen bästa höst framför oss. Nu när Niki inte är med så kan jag passa på att se på allt. Han har inte en lika stor förkärlek till svenska dejtingssåpor som jag, vilket är helt förståeligt.

Så här är jag nu. Men en stor kopp te och SVT:s Dejtingsåpa "Tro Hopp och Kärlek" som handlar om präster som söker kärleken med Mark levengood som programledare. Det händer att man skäms och det händer att man blir väldigt konfunderad. Jag menar, vem diskuterar barn vid 23-års ålder på andra dejten och ordnar disco som en femåring? Jesus.

Sen har vi Bonde söker fru som alltid är en klassiker. Den yngsta bonden kommer dessutom från samma trakter som jag. Hade vi varit lika gamla hade jag rotat fram honom i skolkatalogen. Nä men hur härligt är det inte att hänga med när bönder dejtar?  Sån myz.

Gillar man mer Intriger så ska man hålla sig till Bachelor Sverige. I år är dom på Aruba och gullar med varandra. Min favoritdel av programmet är de eftersnack som sänds efteråt med alla tjejerna samlade och snackar skit om Bachelorn. Herregud vad det kan hetta till där.

Program jag skippar iår:
Paradise Hotel. Känns som om det bara blir sämre och sämre för varje år. I år är det extra dåligt. Konstigt klippt, tråkiga karaktärer och så har jag väl tröttnat på den typen av tv. 

Gift vid första ögonkastet. Alla skiljer sig, handlingen går långsamt framåt och experterna känns helt galna. Nej tack. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar