torsdag 19 januari 2017

9 dagar kvareriet

Hej vardag. Bestämde mig för att jobba hemifrån idag. Vårt tillfälliga kontor har nämligen gått och blivit ett steg värre. Nu renoverar de kök och toaletter vilket gör att vi har endast damernas toa kvar och inget kök. Skulle önska att vårt nya kontor skulle vara klart redan nästa vecka men det lär inte hända. Istället jobbade jag från soffan, drack nespressokaffe och styrde upp årsplanen. 

Tog en paus vid tre och studsade ut i solen med Milla för en stund med senaste avsnittet av Veckans Bläcka i öronen. När Niki kom hem körde jag till byn för att plocka upp mitt adlibris-paket. Har tagit en paus med mina bokappar efter att jag skickade ett argt mail till Bookbeat om hur mycket jag ogillade dem. Fan, tycker nästan att det där med att skicka arga mail till diverse kundtjänster är ett tecken på att jag börjar bli gammal. 

Har i alla fall köpt Tre små önskningar som Jonski tipsade om i sin blogg. Tycker att hon beskrev den som en perfekt helglektyr. Sen köpte jag en modern version på en av mina favoritböcker Stolthet och fördom. Den här heter Sanning och skvaller och handlar om exakt samma saker som i Stolthet och fördom. Enda skillnaderna är att Lizzie är någon form av PR-brud som bor med sin syster i New York och att de båda rika herrarna Mr Bingley och Mr Darcy är kirurger här. Hoppas verkligen att de ännu tjänar "5000 a year" och bor i slott. 

Filmatiseringen av Stolthet och Fördom med Keira Knightley är för övrigt också en av mina favoritfilmer. Tvingande Niki att se den med mig för mer än ett år sedan och han har fortfarande inte förlåtit mig. Var tvungen att se en batman-film häromdagen för att återgälda skulden. Jag hatarhatar Batman. Oh well, nu har jag sett den. Har i och för sig ett svagt minne att jag ska ha "sett" (sovit till) den i en biosal tidigare. Måste varit under en date, förstår inte hur jag annars gått med på något sånt?



 Blev så hääär glad av att det var soligt ute idag
 Nästan så att man skulle kunna förväxla den här stranden med Maldiverna. Ser helt likadant ut. 
Eller hur är den läcker den här boken? Supersnygg!


Den här typen och jag flyttar till vårt nya hem om nio dagar. Men vem räknar?
Gjorde världens enklaste pasta med köttfärs, champinjoner, creme fraiche, dijon senap, soja och sånt. Vi hade ingen energi till något spännande. Vardagsfödan.

Imorgon tar jag en halvdag. Tänkte att jag jobbar till tolv. Efter det ska vi till Ikea och köpa säng. Kanske äta köttbullar också, kanske en korv vid utgången också om man ännu orkar.
Efter det kommer RSC hit på myz. Nu vet ni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar