torsdag 5 januari 2017

Dagen före den bästa dageneriet

Min dag hittills har varit sådär väldigt trevlig. Började morgonen med att traska upp till tennisplanen i -18 grader kvart över sex för att hoppa in i vår en dag gamla bil som vi hämtade ut från Laakonen igår. Vred om nyckeln och satte på rattvärmen (typ världens bästa funktion) körde därefter till vårt nya kontor på Kalevagatan med hög volym. Inspekterade därefter bygget tillsammans med vår byggherre, hyresvärd och designers. Så kul att se hur allt såg ut när väggarna var nedrivna. Nu ska de bara måla allt, lägga om elen, bygga nya toaletter, kök och lägga nytt golv, plus allt annat. Vi borde få flytta in i mitten av februari. Spännis. 
 Nate var såklart också med
 Tog därefter vår nya pärla till mina framtida hoods och därefter vidare till Vallgård där jag förnyade vår boendeparkering. Vi är fortfarande skrivna i Ulrikasborg så bilen fick ett nytt C. Så småningom får jag åka tillbaka dit igen och byta område till Kallio. 
 Körde därefter till mina gamla hoods för att snabbt titta på havet. 
Tycker det är så himla läckert när luften är mycket kallare än havet. 
 Här är vår en dag gamla bil. Kul att få börja köra en bil från noll.
 Åkte därefter till kontoret, jobbade lite innan jag skuttade till Beijing 8 i Kortteli på dumplings. Så himla gott. Tog kockens val med blandade smaker och risnudlar, drack iste och doppade knytena i plommon och ingefära-sås. Rekommenderar starkt!
Nu är jag på mitt tillfälliga kontor. Jobbar, dricker kaffe och pratar jobb och strunt med mina kollegor. Ska snart hoppa in i pärlan igen och köra tillbaka till Ingå. Niki är hemma med Milla så ser fram emot att komma hem till ett varmt hem och slå mig ner framför brasan med ett glas rödvin. Det är ändå idag helgen börjar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar