måndag 9 januari 2017

Listan lite senare 2016eriet

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? Köpte ett hem. Mitt livs första köpehem och inte bara det, mitt livs första köpehem med Niki. Så himla fint. Sprang även mitt livs första lopp. Hade aldrig trott att jag skulle klara av att springa mer än 500 meter. Klarade 10k med mitt fina team och för min del var det jäkligt stort. Jag klarade något jag trodde att jag varken hade disciplin eller förmåga till. Det bästa av allt var att jag lärde älska att springa. Tycker att det är kul!

Genomdrev du någon stor förändring? 
Att regelbundet simma för att därefter börja springa var nytt för mig. Har lite paus just nu men träningen börjar igen ordentligt 1.2.2017.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Seba och Linda (Nikis bror och hans fru) fick lilla Albin. 
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Den där dagen då jag tillsammans med hela min familj hängde på Fagerö-öarna i skärgården en hel dag och bara simmade. Eller den där dagen då jag och Niki körde ut till Björkö (väldigt långt ut i skärgården) och helt ensamma simmande i den lilla insjön. Ah, sommar!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur!
Vilka länder besökte du?
Resebiten var kanske inte på topp det här året. Gjorde väl en hel del jobbresor. Räknas dem? Men okej, Sverige, Tyskland, Danmark, Spanien.
Bästa köpet?
Vårt nya hem. Vi får senast nycklarna 28.1.2017. Som jag längtar!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att vi fick igenom en investering till jobbet, att Niki och jag bara alltid har det så himla bra, att få köra snöskoter, när budet gick igenom för vårt framtida hem.
Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017?
Behöver nog vara lite mer organiserad nästa år. Strukturera upp mig ännu mera. Mera mappar, mera papper med hål i sig på rätt ställe och bättre planering. Kan vara lite yr ibland. 
Vad önskar du att du gjort mer?  
Läst mer. Jag brukar läsa minst en bok i veckan. Netflix har väl tagit över lite för mycket. Har börjat ändra på det. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Jobbstressat, hemstressat, kompisstressat.
Favoritprogram på TV?
Skam. Det bästa jag sett iår. 
Bästa boken du läste i år? 
Det är något som inte stämmer av Martina Haag var nog en riktig pärla. 


Största musikaliska upptäckten? Har varit konstigt ointresserad av musik det hör året. Vet inte om det har att göra med att jag skippade allt festivaljobb det här året. Inget Bråvalla, Inget Getaway Rock och inget Where´s the music. När jag väl lyssnat på musik har det varit samma playlists som alltid. Min mest lyssnade låt enligt spotify det här året är den här

Vad var din största framgång på jobbet 2016?

Slog en hel del rekord i siffror, fick anställa tre nya till mitt team, fick förtroendet att välja och inreda vårt nya HQ. Det var ett bra år. 
Största framgång på det privata planet? 
Det där med att jag i stort sett går runt och är så himla lycklig hela tiden. Mår konstant bra och är så nöjd med var jag är. Att livet med Niki är så himla självklart att det här med att köpa hem tillsammans var lika naturligt som att gå ut med hunden. 


Största misstaget?
Att jag tog saker lite för personligt när människor inte gjorde som de borde. La väldigt mycket energi på det och i efterhand kan jag tycka att det var lite onödigt. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare. Tror det här var mitt gladaste år i vuxen ålder. Faktiskt. 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Vårt nya hem. Annars mat och vin. 
Något du önskade dig och fick?
Ett nytt objektiv. Gav det i och för sig till mig själv. Men jag hade faktiskt förtjänat det.
 

Något du önskade dig och inte fick?
Resa iväg på något längre. Vi fick helt enkelt flytta på det hela lite. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Jag åkte till Stockholm på jobbresa. Gick på Tubecon (världens mest oorganiserade event) och fick till min stora glädje sällskap av Ella som bjöd mig på frulle och hängde med och spanade på ungdomar på mässan. Tog därefter en uber tillbaka till flygplatsen. Tog ett glas rött ensam med en bok och flög därefter hem. Det var faktiskt första gången i mitt liv jag jobbade en födis. Har annars fördelen att fylla år på en helgdag (6 januari).
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En längre resa kanske?
Vad fick dig att må bra?
Springa, hänga på landet, läsa böcker, sträcktitta på netflix, dricka vin med vänner och familj.

Vem saknade du?
En hel del vänner som jag borde träffa oftare. Den där pölen som är ivägen gör det ibland mer komplicerat än det behöver vara. Borde även bli bättre på att träffa vänner på den här sidan av pölen också. Ska ha massa kompisardates det här året, och middagar!
De bästa nya människorna du träffade?
Mina nya kollegor. De är ändå dem man hänger med på vardagarna. 


Mest stolt över?
Jobbet. Jag har ändå startat upp vår svenska del och tagit den till vad den är idag. Tycker ändå att det är ganska coolt. Om man nu får säga det själv. Från att börja från noll till att ha ett eget team och att få expandera till ännu ett grannland. 
Högsta önskan just nu?
Att det ska bli första februari och jag får starta det här livet som jag tänkt leva iår. Med nytt hem, nytt område och många varv runt Tölöviken. 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Göra saker ordentligt. Annars tänker jag försöka vara mer lyhörd. Inte alltid känna att jag måste driva allt. Att det inte bara är jag som alltid måste hålla igång alla konversationer. Öva mer på det där att när det blir tyst och att då ge andra ansvaret att göra något åt saken. Ge människor omkring mig chansen att clowna lite de med. Jag behöver inte alltid vara så himla mycket. Så ja, bli bättre på att vara tyst och lyssna. Dessutom ska delegera mera bli ett mantra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar