fredag 27 januari 2017

Sista kvällen i Ingåeriet (på ett tag)

Det var så himla fint väder idag att jag var tvungen att ta mig ut lite. Efter att en nisse åkt förbi på skridskor tog jag även mod till mig och tog en liten sväng på isen. Iklädd kläder som inte blir så tunga i vatten, isdubbar och ett behagligt avstånd till huset testade jag mina vingar. Isen höll och jag överlevde. Är väldigt försiktig med isar. Litar egentligen endast på dem när jag ser att de lokala fiskarna bytt ut sina hydrokopters till snöskoters. 
 Det var sådär härligt vårigt ute idag. Soligt, behagligt och svinvackert. Kändes nästan som april. Vet inte varför min hund tycker att det är superkul att "låtsasattackera" mig så fort hon är på is.
 Ett fartyg tuffade förbi 
 Och solen gick ner
 Sen blev det kallt
 Och ännu dimmigare
 Den osminkade fredagslooken
 Med röda isdubbar. Mycket fashion. Grannen kom även och sa hej innan han åkte in till byn för att köpa vin och fredagsbiffar till sin fru. Lifegoals det där. Läser du det här nu Niki? Jag vill också ha fredagsbiff och rödvin. 
Här kom Milla lyckligt tillbaka. Stolt var hon också, hon hade nämligen till hennes mattes stora glädje rullat sig i bajs. Yes. Rakt in i duschen. Gnuggade in pälsen i schampoo så ordentligt att hon blev riktigt sur på mig. Varför varför varför har hundar noll konsekvenstänk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar