söndag 18 februari 2018

-6 grader i februarieriet

Tillbaka i stan efter en av de bästa helgerna på länge.  Middag hos grannarna på fredagen, pizza på lördagen och timmar på isen med skidorna på fötterna. Jobbade även på mitt framtida sidoprojekt på kvällarna som både känns superkul men också överöser mig med ångest. Oh well. Ibland måste man våga lite. 

Har även tagit tag i det här med bröllop och bokat lokaler. Tänk att den lokal vi slutligen valde endast hade ett datum kvar i augusti 2019 och det var just det datum vi tänkt oss. Sjukt ändå att man måste vara i så god tid för att få de datum man vill. Nu tänker vi att vi kan pausa planeringen lite eftersom vi har gjort allt det väsentliga. Har lokal, cateringen (nästan klar), och efterfest-ställe. 

Tänker en bra dag på stan senare i sommar på klänningsjakt. Vet i och för sig redan vad jag vill ha, men lönar sig ändå att kolla runt lite. Eller hur?

Andra saker som vi funderat med bröllopet är. 

  • Måste man ha en vigselring? Räcker det inte med en ring för min del? Älskar min ring och tänker att den inte behöver en kompis bredvid?
  • Ingen av oss gillar tårta. Så vi tänker att vi struntar i bröllistårtan. Någon annan form av efterrätt borde vi dock ha. Pavlova? Sorbet? Something, something. 
  • Honnörsbord tänker vi också skippa. Vi tänker att vi sätter föräldrar med varandra och andra härliga typer i samma ålder (gudföräldrar, mostrar och andra favoriter). Vi själva vill inte heller sitta på rad och vi vill absolut inte heller sitta ensamma vid ett eget bord som jag sett att vissa gör. Vi har hela livet att bara hänga med varandra. Någon frågade mig om våra föräldrar inte tar illa upp av skippande av honnörsbord, men våra föräldrar är inte så traditionella. 

Flög såklart lite Humla under helgen
 Jag var så lycklig över det här med solen. 
 Njöt av att åka skidor. Åkte runt grannön Skämmö tillsammans med Niki och Milla. Milla hade lite problem med snö emellan tassarna. Klippte pälsen för att göra det enklare för henne men hon fick ändå stanna efter varje 200 meter och rensa tassarna. Stackarn. 
 Bra kontor det här.
 Klädde Niki i pappas gamla skidställ från 90-talet. Mycket läckert. 

 Hade på mig för mycket kläder första dagen. Idag var jag bättre med endast skidbyxor, underställ och fleece.

 Fin typ den här mannen
Halloj!
Nu ska jag städa min garderob, kanske ta ett glas cava i köket och spana in Niki när han lagar köttbullar av 4,5 kilo kött. Hans grej som är bra att ha i frysen. 

1 kommentar:

  1. Det har varit fantastiskt att veta att det finns någon där ute som vet om att falla ner och komma upp igen. Vi förblir alltid ödmjuka och ger aldrig upp, och med hjälp av Benjamin lee att få mig lån från hans företag för att utvidga min verksamhet, vid en central tid. Stödet jag fick från hans låneföretag var ganska ärligt och en intressant låg avkastning i utbyte. deras återbetalning är garanterad.
    Du kan kontakta deras e-post på 247officedept@gmail.com Eller Whatsapp Mr lee på + 1-989-394-3740

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar