tisdag 20 februari 2018

Gymskräck och projekterier

Hejsan!

En vardag så här mitt i veckan och jag tog det härliga beslutet att jobba hemifrån. Istället för lunch på stan körde jag en timme på gymmet. Lider fortfarande av ganska hård gymskräck men jag försöker jobba på det. Jag brukar inte ha något större problem med självförtroendet, men varje gång jag satt en tass på ett gym är det förtroendet som bortblåst. Försökt träna på att sluta krypa längst med väggarna och göra mig osynlig och har väl kommit en bit på vägen. Försöker tänka att "vad är det värsta som kan hända?" och kommer fram till att min största skräck är att någon ska skratta åt mig för att jag gör fel. Så jag kör med säkra kort. Sådant som jag känner att jag kan. Maskiner jag lärt mig hur dom fungerar. Freestylar nya saker gör jag endast i sällskap av andra. Underligt det där.
Började min morgon med köttbulle och spenatmacka. Konstigt bra kombo. 
De där bollarna vågar jag mig också på. Ja, så länge jag är ensam i det där lilla rummet. Så fort någon kommer in, går jag ut. Bra där. Fick göra bilden svartvit eftersom jag var så röd efter mina fem kilometer på löpbandet. 
 Kom hem, duschade och jobbade några timmar. Vid fem tog jag ut Fluffe för bollkastning på isen. 
 Här är jag nu. I sängen med ett glas rödpang. Håller på med research för mitt kommande projekt (som är en podd). Pendlar mellan glädje och skräck inför första inspelningsdagen. Ena stunden panikerar jag och i nästa tycker jag att det är hur kul som helst. Tänker på Jonathan Lejonhjärtas budskap "Det finns saker man måste göra även om det är farligt. Annars är man ingen människa utan bara en liten lort!" och tänker att det kanske är hälsosamt att lämna sin comfort zone då och då.  Förbereder mig ordentligt eftersom jag tror att ju mer research och planering jag gör desto större chans att jag inte gör bort mig. Puh!
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar