torsdag 8 februari 2018

Matförgiftningeriet

I onsdags jobbade jag förmiddagen hemifrån och lagade därför också lunch till mig själv hemma. Fixade ihop en wok på kyckling, broccoli och teryakisås med nudlar. Åt några tuggor och tyckte att det hela smakade lite konstigt, åt lite mer och kände en stark smak av kycklingen. Plockade upp paketet ur soptunnan och insåg att kycklingen gått ut nån dag innan. Inte mer än så. 
Bestämde mig i alla fall för att sluta äta och slängde kalaset i soptunnan och bar sen ut allt till soptunnan på innergården.

Åkte till jobbet. Skojade lite med en kollega som just varit matförgiftad om att jag just åt gammal kyckling och väntar nu med spänning på fortsättningen. Tog två möten i rad varav det sista hade jag svårt att fokusera på. 

Kom hem. La mig ner i sängen, klagade till Niki att jag inte mådde så bra. Han gick iväg en sväng och när han kom tillbaka låg jag på toalettgolvet i frossa med handdukar över mig. Hela min natt till torsdagen var ett helvete. Tömde min mage dussintals, tappade synen (såg i stroboljus), hade så ont i magen, drömde mardrömmar, försökte gå till köket, men kom inte längre än till hallen. Niki bar in mig i sängen igen men jag hamnade ändå på badrumsgolvet. Hatade mitt liv så mycket, ville bara gå upp i rök. 

Jag har haft magsjuka tidigare men ingenting liknande det här. Det här var en helt ny nivå av kaos. 
Tror inte att jag kommer att äta kyckling på år. Senast jag blev matförgiftad var jag sex år och åt möglig leverpastej på julafton. Det tog mig tjugo år att äta leverpastej igen och just nu känns det som om jag aldrig i mitt liv kan röra en kyckling igen.

Var tillbaka på jobbet idag en sväng. Hade två möten som jag i dvala tog mig igenom innan jag åkte hem igen. Så kära älskade vänner. Var försiktig med kyckling!

Ps. Det där jag skrev i listan häromdagen med att svenskarna har fryst kyckling, det är så mycket säkrare än färsk. Nu vet ni. 
Fick tvätta lakan, dricka fanta och ha sopkorgar vid sängen
 Min middag igår. Milla verkade i alla fall tycka att den var intressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar