lördag 10 februari 2018

Droneriet

Säg hej till vår nya familjemedlem Humlan. Hon är en DJI Spark och vårt senaste inköp. Som den teknikfantast jag är "behövde" jag såklart förr eller senare en drone. Jag har egentligen velat ha en ända sedan jag såg det här klippet och trodde under en kort period att jag ville besöka Emmabodafestivalen. Sen insåg jag att det inte var festivalen jag diggade utan själva drönaren. 

Så här har vi henne. DJI Spark. Hon kan flyga upp till 50km/h och en distans på fyra kilometer, hon känner igen en och lyssnar på ens rörelser. Kan vifta iväg henne och när jag håller upp en hand landar hon snällt i den. Jon Olsson har en, Casey har en. Lina har en. 

Nu vet ni vad jag kommer att pyssla med den här helgen. 

Ja, det är en hon. Båtar är också kvinnor och det här är ett litet skepp. Det närmsta av rymdskepp jag kommit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar