onsdag 5 mars 2014

Nykter på baren

La märke till lite grejer när jag var nykter klockan 01:30 på en bar. Saker som inte är lika tydliga efter några drinkar.

1. Människor kommer väldigt nära. När dom pratar med en bryter dom definitivt bekvämlighetszonen. Vet inte hur många gånger jag backade och dom vandrade efter och jag backade och dom vandrade efter.

2. Om man inte blir synligt imponerad eller ger någon ordentlig reaktion på yttranden som "Jag har faktiskt varit i Göteborg en gång" så upprepar människan meningen oftast några volymer högre "JAG HAR FAAAKTIIISKT VAARIT I GÖTEBORG EN GÅNG" tills det att man ger en extremt synlig reaktion och dom äntligen fattar att man fattat.

3. När man inte är riktigt lika "into" som människan man pratar med gör den oftast allt för att man ska ge litelite kärlek tillbaka. Så plötsligt är man bästisar och enligt människan i fråga "såå hääär tajta".

4. Alla klär sig likadant. Just a fact.

5. Inser alldeles själv att jag låter gammal nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar